تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/09/26 - 17:40
کد خبر: 294768

سعید جلیلی در مراسم گرامیداشت شهید احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف؛

آنهایی که به اشتباه اعتماد به آمریکا اصرار داشتند باید پاسخ دهند/ هنوز هم نمی‌خواهند کشور در پژوهش پیشرفت کند

آنهایی که به اشتباه اعتماد به آمریکا اصرار داشتند باید پاسخ دهند/ هنوز هم نمی‌خواهند کشور در پژوهش پیشرفت کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید برجام خوانی را در دانشگاه شروع کنید، گفت: نباید اجازه دهید عده‌ای گستاخانه مانع حقوق ملت شوند. اگر برجام یک سود داشت آن همان تجربه برجام بود ولی یک عده می‌خواهند نعل وارونه بزنند!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه کنگره ملی «مصطفای شهید با گفتمان جوان مومن انقلابی» و هفتمین سالگرد شهید مصطفی احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به شکل‌گیری توافق برجام گفت: باید برجام خوانی را در دانشگاه شروع کنید. از بسیاری از حقوق ملت در برجام انصراف شده که از آن یک سومش حق تحقیق و توسعه است و به صراحت گفته شده که ملت ما نباید در این حوزه تحقیق و توسعه انجام دهد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهید عده‌ای گستاخانه مانع حقوق ملت شوند، اظهار داشت: آنهایی که گفتند  باید مذاکره و با کدخدا هماهنگ کنیم؛  امروز هفت سال بعد از شهادت احمدی روشن می‌گویند که غرب مرکز عالم نیست.

 

جلیلی تاکید کرد: الان می‌گویند غرب همه عالم نیست! اگر نیست چرا خود را معطل چند کشور اروپایی نگه داشته اید؟ اگر نیست پس چرا می‌گویید به دلیل بهانه گیری چند کشور اروپایی باید فلان کنوانسیون را بپذیریم. اگر نیست پس مترسک‌هایی که از غرب بلند کردید را زمین بگذارید.

وی گفت: اگر برجام یک سود داشت آن همان تجربه برجام بود ولی یک عده می‌خواهند نعل وارونه بزنند!

جلیلی تصریح کرد: حافظه تاریخی از لوازم اصلی منافع ملی است، حافظه تاریخی است که می‌گوید انقلابیون می‌گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌توان بکند ولی یک عده بودند که می‌گفتند باید برای حل مشکلات باید به سمت کدخدا رفت.

وی گفت: یک عده می‌گویند امریکا شکست اخلاقی خورده است، بله همین طور است ولی کسانی هم که در اشتباه اصرار کردند و بر اشتباه گذاشته خود هم اصرار دارند هم شکست خورده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: می‌گفتند باغ گلابی برجام در راه است، برجام آفتاب تابان است و امضای فلانی تضمین است، پس چه شد؟ 

جلیلی ادامه داد: شما بیانیه‌های اروپا در قبال خروج آمریکا از برجام را بخوانید، اروپا نمی‌گوید این نقض برجام است و فقط می‌گوید آن را محکوم می‌کنیم ولی طبق خود برجام اقدام آمریکا نقض برجام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بهانه‌های اروپا برای عدم همکاری شرکت ها و بانک‌ها با ایران تصریح کرد: حداقل 100 شرکت و بانک بزرگ در اروپا وجود دارد که سهام آنها دولتی است، آیا نمی‌توانند اینها را مجبور کنند با ایران همکاری کنند؟

وی گفت: اگر دفاعی از حق هسته‌ای کشور می‌شود تنها از حق هسته‌ای نیست بلکه از همه حقوق کشور است، شهدای هسته‌ای برای برای همه حقوق کشور جان خود را فدا کردند، مانند کسانی که در خرمشهر جنگیدند تا زره‌ای از خاک این کشور به دست دشمن نیفتاد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره همزمانی گرامیداشت شهید احمدی‌روشن با هفته پژوهش ، گفت: این مسئله جای تأمل دارد زیرا شهدای هسته‌ای اجازه ندادند پژوهش در کشور متوقف شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شهدا این باور را داشتند و به همه آموزش دادند، کشوری که می‌خواهد به حیات خود ادامه دهد و پیشرفت کند به پژوهش نیاز دارد و دشمنانی که می‌خواستند مانع پیشرفت کشور شوند به دنبال ایجاد موانعی بر سر راه پژوهش هستند.

جلیلی با طرح پیشنهاد اجرای دوره‌های برجام خوانی دردانشگاه‌ها افزود: باور شهدای هسته‌ای اینگونه بود که باید در مقابل گستاخی عده‌ای برای ممانعت از حق تحقیق و توسعه ایستاد.

وی افزود: شهدای هسته‌ای در کنار باور‌هایی که داشتند ارمغان‌هایی را به بار آوردند تا کشور در مسیر پیشرفت شتاب بگیرد از نظر این شهدا لازمه پیشرفت داشتن حق پژوهش بود آن‌ها نمی‌خواستند کسی مانع تحقیق و پژوهش و پیشرفت کشور شود.

جلیلی گفت: هم چنین که ایمان و عدالت لازمه امنیت است شهدای هسته‌ای معتقد بودند و در عمل نشان دادند پیشرفت با ایمان و علم به دست می‌آید به همین دلیل دشمنان این اصول را مورد هدف قرار دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کسانی که ادعای تمدن دارند به مثابه انسان‌های قرون وسطایی می‌گویند که ما باید مسیر تحقیق و پژوهش شما را مشخص کنیم. این ما هستیم که باید بگوییم حس مکانیکال در کدام موضوع انجام شود هم چنین آن‌ها به صراحت در اسناد خود می‌گویند اگر می‌خواهید در فلان دانشگاه فلان تحقیق و پژوهش را انجام دهید باید با ما هماهنگ کنید.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با خرابکاری، ترور و تحریم همواره تلاش کردند تا مانع تحقیق و پژوهش در کشورمان شوند، اما کسانی در مقابل آن‌ها ایستادند و گفتند ما اجازه نمی‌دهیم تا کار‌ها به اجازه فلان دولت و توافق محدود شود تصریح کرد: شهید احمدی روشن برای این بزرگ است که او غرب را مرکز عالم نمی‌دانست به همین خاطر اجازه نمی‌داد کسانی بیایند که کشور را از ۲۳ حق توسعه و تحقیق محروم کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آقایان امروز می‌گویند غرب همه دنیا نیست، اما با این وجود قصد این است که چرا باید کشور را معطل چند کشور اروپایی کنند که آیا SPV را ثبت می‌کند یا نه تصریح کرد: این که می‌گویند امریکا سقوط اخلاقی کرده یافته خوبی است، ولی ملت ما ۶۵ سال پیش این را فهمیدند و یا اینکه می‌گویند امریکا مرکز عالم نیست یافته خوبی است، ولی باز هم ملت ما ۴۰ سال پیش این را فهمیدند که امریکا هیچ غلطی نمی‌کند.

وی اظهار کرد: اگر آقایان می‌گویند غرب همه عالم نیست پس دیگر نگویند به خاطر چند کشور غربی باید فلان کنوانسیون را بپذیریم و گرنه با مشکل مواجه می‌شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمن هر آنچه را داشت علیه ما به کار برد، ولی نهایتا متوجه شد که خرابکاری‌های او به خاطر یک عده جوان مومن و دانشمند به نتیجه نمی‌رسد و کسانی مانند شهید احمدی روشن، شهریاری، علی محمدی و رضایی توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمن ما با یک پژوهشگری روبه روست که نمی‌ترسد و نگران نمی‌شود با این که این پژوهشگر می‌داند اسم او در لیست تحریم و در معرض تهدید قرار می‌گیرد، ولی نمی‌ترسد و این می‌شود باطل السحر تمام تهدیدات دشمن.

جلیلی اظهار کرد: همین شهدا می‌گفتند می‌توان ایستاد، مقاومت کرد و به پیشرفت رسید با این وجود ایستادند و پیشرفت هم کردیم به گونه‌ای که یک زمان غربی‌ها اجازه نمی‌دادند آقایان یک سانتریفیوژ داشته باشند، ولی به همت همین شهدای هسته‌ای ۱۹ هزار سانتریفیوژ را تحویل گرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه شهدا نشان دادند که امریکا و اروپا فعال مایشا نیستند تصریح کرد: یکی از منابع قدرت یک ملت حافظه ملی است با این وجود نباید این حافظه را به فراموشی سپرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر ملتی حافظه و تجربه ملی خود را فراموش کند باید یک روزی چوب ندانم کاری خودش را بخورد و یک روز هم اشکش از تحلیل‌های متناقض و غلط در بیاید تصریح کرد: امروز جوری می‌گویند مگر دنیا امریکاست مگر دیگران می‌گفتند دیپلماسی بدون امریکا محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه امروز هم امریکا شکست اخلاقی خورده و هم کسانی که بر یک اشتباه اصرار می‌کنند تصریح کرد: ملت ما نشان داد که می‌توان ایستاد و خرمشهر را آزاد کرد و این تفکر است که تکثیر می‌شود و آزادی جنوب لبنان را رقم می‌زند و دشمن از این تفکر نگران است.

جلیلی با بیان اینکه ملت ما الگوی مردم سالاری دینی است افزود: الگوی ایستادگی ملت ما باعث شد تا روند پیروی‌های اسرائیل به شکست تبدیل شود و جنگ‌های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه به بار بنشیند و حتی این پیروزی‌ها به جنگ دو روزه تبدیل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آقایان اگر فهمیدند که از اروپا و امریکا چیزی برنمی آید می‌گویند قطر مدل ملت ماست و باید از این کشور کنشگری فعال را یاد بگیریم.

جلیلی با اشاره به اینکه بیان می‌شد برجام بسیار مهم است، چون سند شورای امنیت است افزود: با این وجود شاهد بودیم که طرف مقابل تعهدات خود را اجرا نکرد و بعد گفتند شما باید تعهدات خود را انجام دهید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده یک زمانی گفتم برجام مانند ماشینی بود که ما آن را چند برابر قیمت خریدیم با این که عمده پولش را دادیم، اما طرف معامله ماشین را برداشت و فرار کرد و گفتند باید بقیه پول را بدهید در هر حال آقایان از این گفته ناراحت شدند.

جلیلی با بیان اینکه برجام مهم است، ولی چرا باید هزینه اش را ملت ایران بدهند تصریح کرد: صد شرکت و بانک دولتی در اروپا وجود دارد که مراودات بانکی و خرید نفت را انجام می‌دهند، اما سوال این است که چرا یکی از این شرکت‌ها برای فعالیت با ایران وارد عمل نمی‌شود حرف اروپایی‌ها این است که اگر این اتفاق بیفتد شرکت‌های آن‌ها تحریم می‌شوند. بحث بنده این است که اروپایی حاضر نیستند که یک شرکت آن‌ها تحریم شد، ولی در مقابل ملت ما باید مورد تحریم قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر دفاعی از حق هسته‌ای کشور می‌شود این دفاع فقط دفاع از حق هسته‌ای نیست بلکه دفاع از تمام حقوق کشور است. شهدای هسته‌ای فقط برای حق هسته‌ای جان خود را فدا نکردند جان خود را برای تمام حقوق ملت دادند چنانکه کسانی که در خرمشهر به دفاع پرداختند دفاعشان دفاع از تمامیت ارضی کشور بود.

وی تاکید کرد: دشمن وقتی می‌تواند حق هسته‌ای را از ما سلب کند می‌تواند حقوق دیگر را از ما بگیرد همچنان که این کار را کرده است.

جلیلی با بیان اینکه ما از این خوشحال هستیم آقایان می‌گویند که همه دنیا غرب نیست تصریح کرد: صادرات ما به ۲۸ کشور اتحادیه اروپا برابر با نصف صادرات کشورمان به افغانستان است یعنی صادرات ما به این کشور‌های اروپایی ۴۷ درصد از میزان صادرات به افغانستان را شامل می‌شود بعد آقایان تمام وقت خود را روی اروپا گذاشتند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه فرصت‌ها و توانمندی‌های کشور در سیاست خارجی و داخلی هر یک به عنوان پیشران و لوگوموتیو است نه واگن که می‌توان با هر یک از آن‌ها کشور را اداره کرد افزود: باید تمام ظرفیت‌هایی که در کشور داریم پذیرفت و آن‌ها را باور کرد در هر حال بنده در عمده نشست‌هایی که با بخش‌های مختلف کشور دارم آن‌ها می‌گویند عمده مشکل مان سوتدبیر‌هایی است که در دستگاه‌های دولتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه گرامی داشت شهید مصطفی احمدی روشن گرامی داشت یک تفکر و نگاه است و آن نگاه به ظرفیت‌های انقلابی جوانانی است که می‌توانند کشور را با قدرت به جلو هدایت کنند تصریح کرد: نرم افزار انقلاب اسلامی این اعتماد به نفس و خودباوری را در ملت ایران به وجود آورده که می‌توان برمبنای خداباوری کار‌های بزرگی را انجام داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/09/27 - 14:00

آقای جلیلی عزیزم، شما چرا اینقدر خوش باور هستید؟
حتی گنجشک های خانی آباد هم فهمیده اند که از اول هم قرار و مدار «ذخایر انقلاب» و طرف آمریکایی آنها، فقط سرکار گذاشتن ملت ایران و تهیه مقدمات تشدید تحریم ها، تظعیف روحیه ملی، و در نهایت نظارت میدانی آمریکایی ها بر کسب و کار مردم ایران در داخل و خارج کشور است.
لوایح FATF را برای ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران و آنهم برای مدیریت میدانی اقتصاد ایران در داخل کشور درست کرده اند. شما فکر می کنید برای چه شهردار تهران به فکر وارد کردن مدیر افتاده است ، با صدای بلند اینرا فکر می کند و رئیس جمهور هم همزمان این کار را با استخدام مربی خارجی فوتبال مقایسه می فرمایند؟
حضرات «ذخایر انقلاب» و طرف های آمریکایی و اروپایی آنها، برای این مملکت برنامه تهیه دیده اند و آن برنامه را قدم به قدم در حال اجرا هستند. اسم با مسمایی هم برای این پروژه خودشان انتخاب کرده اند: «برنامه جامع اقدام مشترک». یعنی همینی که از 92 تا بحال می بینید. یک بخش آنرا طرف امریکایی انجام می دهد، بخش دیگری را اروپا و بخش آخری را هم را «ذخایر انقلاب» انجام می دهند.
روشن تر از این توضیح می خواهید، از گنجشک های خانی بپرسید. :-)
التماس دعا
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top